fbpx
 

7 Namirnica koje pomažu da se bolje osećate tokom PMS-a

7 Namirnica koje pomažu da se bolje osećate tokom PMS-a

Menstrualni grčevi su često najneprijatniji deo Vašeg ciklusa. Sa takvim otežavajućim okolnostima, nije čudo što tražimo bilo kakav mogući lek, uključujući i hranu koja može smanjiti intenzitet dosadnih grčeva. Hrana definitivno može umiriti neke PMS simptome. Zašto ne biste jednim udarcem ubili dve muve? Napravite ukusan obrok i rešite se neugodnih kontrakcija uterusa.

Važno je napomenuti da dugotrajna prilagođena dijeta donosi najbolje rezultate kada su pms grčevi u pitanju. Najbolje je uvesti što više sirove hrane, jer ona sadrži sve potrebne sastojke koji deluju u sinergiji i pomažu u borbi sa simptomima vašeg ciklusa kao što su grčevi, nadimanje i gubitak gvožđa.

Visok nivo natrijuma može doprineti nadimanju i zadržavanju vode u organizmu, što može pogoršati menstrualni bol i uzrokovati dehidraciju. Uzmite u obzir da je potrebno ograničiti unos kofeina, jer može povećati osetljivost grudi, i povećati nervozu.

Ako ste te „sreće“ da patite od jakih grčeva, ovih 7 namirnica bi trebalo da pomognu u ublažavanju menstrualnog bola.

1. Lisnato povrće

Lisnato povrće je uvek dobrodošlo tokom vašeg ciklusa. Ono će doprineti kalcijum i magnezijum koji će ublažiti napetost mišića koji izazivaju grčeve. Zeleniš takođe apsorbuje i eliminiše prostaglandin, supstancu na bazi hormona koja pomaže da se stimulišu kontrakcije materice.

2. Riba

Bogata omega-3 masnim kiselinama, riba je još jedna namirnica koja pomaže u smanjenju prostaglandina. Istraživana su potvrdila da je konzumiranje ribljeg ulja efikasan tretman za lečenje teškog menstrualnog bola.

3. Banane

Većina ljudi već zna da su banane bogate kalijumom i da efikasno otklanjaju grčeve u mišićima i smanjuju zadržavanje vode u organizmu. Banane takođe sadrže vitamin B6, koji pomaže u funkcionisanju imunog odgovora i nervnog sistema.

4. Celer

Konzumiranje celer je odličan način da se hidrirate tokom ciklusa. Preporučuje se kod neredovnih ciklusa i takođe može smanjiti zadržavanje tečnosti.

5. Seme bundeve

Seme bundeve ima visok nivo mangana, cinka i vitamina E, što može pomoći u smanjanu vašeg bola.

6. Djumbir

Đumbir se tradicionalno koristi u kineskoj medicini zbog širokog spektra delovanja uključujući i lečenje menstrualnih grčeva. Istraživanja su čak potvrdila da je đumbir jednako efikasan kao ibuprofen za ublažavanje bolnih ciklusa.

7. Bademi

Rudnik kalcijuma i vitamina E, badem je odličan izvor hranjivih sastojaka koji pomažu u olakšavanju bolova kod ciklusa. Visok nivo magnezijuma kod badema, kao i kod oraha i drugih mahunarki, može pomoći u regulisanju serotonina i pomoći Vam da podignete raspoloženje.

Ne dozvolite da grčevi unište Vaš dan. Konzumirajte ovu hranu, uzimajte dovoljno vode, i nadamo se da ste na putu do mnogo prijatnijeg ciklusa.

Izvor: https://www.bustle.com/articles/124461-7-foods-that-help-ease-period-cramps-when-nothing-else-seems-to-work